מד"א הודיעה על צמצום ובמועצת יש"ע מאשימים את איחוד הצלה

דוד פיינגולד No Comments on מד"א הודיעה על צמצום ובמועצת יש"ע מאשימים את איחוד הצלה

על פי דיווח שהתפרסם הבוקר מד"א החלה בצמצום פעילות אמבולנסים במספר יישובים ביו"ש כמחאה על אי העברת תקציבים ממשרד הבריאות | במועצת יש"ע בחרו להאשים דווקא את הארגון שהציע עזרה: איחוד הצלה | ומהי תגובת איחוד הצלה?

אילוסטרציה צילום: דוברות הצלה
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תושבי יישובים רבים ביהודה ושומרון קמו הבוקר למציאות חדשה. על פי הדיווח בעיתון ישראל היום, מד"א החלה בצעדי סגירת תחנות אמבולנסים במספר יישובים ביהודה ושומרון במחאה על כך שמרד הבריאות לא יתקצב את פעילות האמבולנסים.

במועצת יש"ע בחרו להפנות אצבע מאשימה דווקא לארגון "איחוד הצלה", שהציע את עזרתו לאחר הידיעה הבוקר. קב"ט מועצת יש"ע שלמה ועקנין הוציא מכתב תגובה לסמנכ"ל איחוד הצלה, בעקבות הפנייה של "איחוד הצלה" להפעיל נקודת הזנק במקום מד"א. במכתב כותב ועקנין כי "נודע לנו, לצערי, כי תקציבי מד"א נעצרו בוועדת הכספים בעקבות בקשתכם … אנו דורשים שבמקום להציע חלופה לנקודות ההזנק ביישובים, תפנו ליו"ר ועדת הכספים ותסירו את התנגדותכם להעברת תקציב מציל חיים זה".

על עצירת התקציב כותב ועקנין: "עצירת התקציב למד"א היא מעשה חסר אחריות כלפי הצרכים הרפואיים של תושבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן, אשר נשארו כעת ללא מענה רפואי ראוי".

במועצת יש"ע רואים את עצירת התקציב בחומרה רבה. "לא ניתן שתושבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן יהיו 'שבויים' בידי ויכוחים כספיים ו/או אחרים", חותם ועקנין את המכתב ומוסיף: "גם עליכם מוטלת האחריות לראות לנגד עינכם את צרכי הרפואה והחירום של התושבים ביהודה ושומרון".

מנהל אגף דוברות והסברה באיחוד הצלה, מוטי אלמליח, מסר בתגובה לאתר קול חי: "בעקבות הודעת מד"א כי פעילות נקודות ההזנקה של האמבולנסים ביו"ש תופסק, פנינו במכתב לראשי היישובים שעשויים להיפגע מהמצב והצענו את עזרתנו. זאת על מנת למנוע פגיעה בחיי אדם. ההצעה שנשנע אמבולנסים ומתנדבים שיתפסו כוננות ובמידת הצורך יבצעו פינוי של חולים או פצועים לבתי החולים הינה עד למציאת פתרון למצב שנוצר".

"כל פעילות איחוד הצלה להצלת חיים היא בחינם ובהתנדבות וכך גם במקרה שעזרתנו ליישובים תידרש. לעינינו ניצבת המשימה להציל חיים ובניגוד לאחרים אנו לא מתנים את פעילותנו בקבלת תקציבים".



0 תגובות